Efter en längre tid med smygvisningar, skisser och andra jippon presenterade Ducati nya Scrambler under tisdagen. Modellen kommer i fyra olika grundutföranden, Icon, Urban Enduro, Full Trotthle och Classic, som därefter kan anpassas efter eget tycke och smak…

Modellen, som enligt Ducati INTE är en retromaskin, har en rörram av stål med en pressgjuten aluminium-sving. Motorn är inte helt oväntat den luftkylda 803-kubiks V-twinnen från Monster 796, som har "modifierats för att ge mjuk acceleration över hela varvtalsregistret" och erbjuder 75 hästkrafter som bäst vid 8250 varv och 68 Newtonmeter vridmoment vid 5750 varv per minut.

Classic

DUCATI SCRAMBLER CLASSIC

 Vidare finner vi ett 10-ekrat 18 tums framhjul av aluminium och 17-tums bakhjul, grovmönstrade Pirellidäck och Brembo-bromsar och tvåkanals ABS som standard. Fjädringen kommer från Kayaba och består av en 41 millimeters upp-och-ner-vänd framgaffel och en stötdämpare med justerbar fjäderförspänning.

icon

DUCATI SCRAMBLER ICON

Sadelhöjden är 790 millimeter och under sadeln döljer sig ett förvaringsutrymme. Ducati anger 170 kilograms torrvikt. Modellen har som sig bör ett brett styre. Dessutom sitter LED-lampor såväl fram som bak och toppas av den digitala instrumentpanelen.

 

urbanenduro

DUCATI SCRAMBLER URBAN ENDURO

 

Fulltrotthle

DUCATI SCRAMBLER FULL TROTTHLE