Mer information om Kawasakis KX-modeller
Tidigare i somras lät Kawasaki täcket falla av från sina nya motorcross och enduromodeller av 2010 års modell. Dessa har fått en hel del fintrimningar och uppgraderingar. Framförallt är det KX450F och KX250F som uppdaterats på ett antal punkter. I de här filmerna berättar Jeff Emig och Reid Nordin lite mer om nyheterna hos KX250F, KX450F och KFX450R.


Film om Kawasaki KX250F 2010

 

Film om Kawasaki KX450F 2010


Film om Kawasaki KFX450R


MER INFORMATION:

Till 2010 får KX450F ett antal uppgraderingar på motorn och chassi för att säkerställa att den håller sig i främsta ledet även under 2010.

Kawasakis tekniker har bland annat genomfört ett antal prestandahöjande uppdateringar hos både motor och chassi.

Feedback från fabriksförare har resulterat i ett antal förbättringar som lär ge ett ökat varvtal och prestanda. Den nya motorn har specifikationer som väl överensstämmer med Ryan Villopotos KX450F-racer. Den nya kolven är hämtad direkt från racingen. Finjustering av kopplingen ska ge förbättrad kopplingskänsla.

Chassiuppdateringarna fokuserar på att göra KX450F ännu lättare att köra fort med. Modifieringar hos ram och fjädringskomponenter ska bidra till en enklare manövrering, förbättrad fjädring, ökad komfort med bättre dämpning för föraren vid landning efter ett hopp.

Några höjdpunkter:
* NY Fabriksinspirerad motortrimning
* NY Optimerade ECU inställningar
* NY Styrspindelaxel med lägre styvhet bidrar till enklare manövrering
* NY Reviderade fjädrar och inställningar för dämpning
* NY Förbättrad känsla i kopplingen

Mera information om denna modell och dess nya egenskaper kommer inom kort.

Nya KX250F
Kawasaki tekniker har ökat segerpotentialen hos KX250F. Nu införs för första gången på en serieproducerad maskin en ny kolv med så kallad boxad bottendel - hämtad direkt från racingen. Andra modifieringar syftar till att ge förbättrad prestanda samt en bättre hållbarhet och tillförlitlighet.

fb_w732h473_00000340E91CABBC

Uppdateringar på chassi innefattar förändringar på svingen och fjädringen för en förbättrad kurvtagning och en optimerad balans mellan framhjul och bakhjul, vilket bidrar till bättre stabilitet vid ingången till kurvorna.

Några höjdpunkter:
* NY Fabriksliknande trimning av motorn
* NY Enklare manövrering av chassit
* NY Showa-gaffel med dubbla kammare med titanbeläggning
* NY Ny stötdämpare bak
* NY Reviderade inställningar för stätdämpare

Mera information om denna modell och dess nya egenskaper kommer inom kort.

KX85 / KX65 / KLX450R / KFX450R
Dessa modeller har fått en uppdaterad finish med nya färger och grafik för 2010.

fb_w732h473_00000340E91DA44A

fb_w732h473_00000340E91C3116